20 Ağustos 2008 Çarşamba

Olmazsa Olmazlarım!

Ben büyük bir hengame içinde, yeni evimde bir düzen kurmaya çalışırken blog dünyasının isyankar çocuğu godsyndrome tarafından sobelenmişim efendim. İşlerimi bitirdiğim zaman benden, "olmazsa olmaz" larımı yazmamı istemiş. "Tabii bitirebilirse..." diye de eklemiş. Ben işin en zor kısmını, yani temizlik olayını nihayete erdirmiş bulunuyorum. Geriye kalanlar bana göre işin en zevkli kısmı; sipariş verdiğim yeni ürünlerim de geldikten sonra onlarla birlikte evimin dekorasyonuyla uğraşmak.
Eveeet şimdi gelelim olmazsa olmazlarıma;


Bir kere etrafımda erkeklerim olmazsa olmaz!


 Sabah kahvaltılarında beyaz peynir olmazsa olmaz. Yemesem bile mutlaka sofrada görmeliyim ki "yemesem bile" sözü çok yersiz oldu. Ben beyaz peynir canavarıyım ama öyle her çeşit beyaz peyniri de yemem. Trakya'ya tayinimiz çıktığında en çok bu açıdan sevinmiştim. 3 yıl boyunca Sarıkamış'ta aradığım peyniri bulamamaktan ötürü beyaz peynire hasret kalmıştım. Evet burası sivrisinek cenneti olabilir ama aynı zamanda beyaz peynir cenneti de... Özellikle Ezine peyniri muhteşem.
Ezine Peyniri: Trakyanın havasından ve suyundan etkilenen otları yiyen koyun ve ineklerin sütünden elde edilen, hayata normal düz beyaz peynire karşı 8-0 fark ile başlayan, bazı satıcılarca "edirne peyniri" olarak da pazarlanan, fiyatı bu sebeplerle diğer beyaz peynirlerden her daim yüksek olan, muhteşem beyaz peynir ceşidi. (Tanım ekşi sözlükten alınmıştır.)


Akşam yemeklerinde çorba ve salata olmazsa olmaz. Çoban salata, mevsim salata, rus salata, domates-salatalık söğüş hiç fark etmez. Yeter ki salata olsun ama benim favorim nar ekşili, bol mısırlı mevsim salata.

- Günde en az bir kere http://www.oyunus.com/ da wordabula (scrabble) oynamazsam ve yenmezsem olmaz. Eğer o gün çeşitli nedenlerden dolayı oynayamamışsam, sabaha karşı bir saat bile olsa gözkapaklarımı zorlukla açık tutarak mutlaka bir oyun oynar, kazanır ve öyle yatarım.


Konsolumun üstünde bu üçlü olmazsa olmaz!


Akşam beş çayım ve yanında kurabiye olmazsa olmaz.


Balığın yanında rakı(Tekirdağ) ve roka olmazsa olmaz.

- Fransızca şarkılar olmazsa olmaz. Özellikle her gün şunları dinlemezsem olmaz:
TINA ARENA, JULIE ZENATTI & LORIE_ Comme Toi
MICHEL SARDOU & GAROU_ La Riviere De Notre Enfance
GAROU_ Bell Notre Dame De Paris
GAROU & NATASHA ST PIERRE_L'amour Existe Encore
PATRICIA KAAS & DAVID HALLYDAY & GAROU_Casser La Voix
LARA FABIAN_Mistral Gagnant
CARLA BRUNI_Quelqu'un Ma Dit
BONNIE TYLAR & KAREEN ANTONNE_Si Demain
EDITH PIAF_Ne Me Quitte Pas


"Escada Collection" olmazsa olmaz. Eşimin, "Kadın Kokusu = Escada Collection" olarak tanımladığı bizim için eşsiz parfümüm. Henüz bitmeden yeni bir şişe alınır.

"Rochas" olmazsa olmaz. Bu da eşimin, duyunca aklımı başımdan alan hiç değişmeyen kokusudur.

- Kendi yastığım olmazsa olmaz. Aksi takdirde sabaha kadar uyku mümkün olmaz.

- Çok marka düşkünü birisi değilim. Fakat bazı ürünlerde olmazsa olmazlarım var. İlla ki bulana kadar bunları ararım; sivrisinek kovucu olarak Esemmat, kuru bakliyatta ABC veya Reis, sıvıyağda Komili Sırma Mısırözü, Coca Cola, Lays Patates Cipsi, Çaykur Filiz Çayı, Nescafe gibi... Bunları bulamazsam yerlerine alternatiflerini kesinlikle almam.

- Her gece yatağıma yattığımda dua etmezsem olmaz. Fakat son zamanlarda tamamlayamadan yarısında uyuyakalıyorum.

- Aşk olmazsa olmaz. Her yerde, her şartta, her şeyde aşk!

- Kitaplarım olmazsa olmaz. Özellikle birisini beklerken, güneşlenirken, seyahat ederken ya da uykuya geçiş yapmadan önce elimde kitabım olmazsa olmaz.

- Her gün bir fincan üçü bir arada içmezsem olmaz. Mümkünse vanilyalı ve kesinlikle Nescafe.


 Kırmızı şarap Angora olmazsa olmaz .

- Her gün mutfak ve banyo temizliği olmazsa olmaz. Temizlikte en hassas olduğum yerler mutfak ve banyodur.

- Gardropta askılar tek bir yöne bakmazsa olmaz. Farklı yöndekiler hemen üşenmeden çıkarılıp tekrar asılır.

- Sofra tuzsuz, bibersiz, limonsuz, yoğurtsuz ve susuz olmaz. Hepsi ortada olmalı.

Bu kadar yeterli sanırım. Zaten abarttığımı düşünüyorum ama benim çok olmazsa olmazlarım var ne yapayım? Hep diyorum işte, "zor kadınım, zorrr!"
DipNot: "Haykoliq", bu mimi kimseye paslamamış olduğumu anımsattı bana... Ben de o yorumuna rağmen kendisine (eee daha yaşım genç diye oturmamak ve bir yerden başlamak lazım), mim'lerden kaçtığını bildiğim =) ZehirliÖrümcek "ezmoce"ye, Umar'a ve sevgili blogmania editörümüz "ukturk"e paslıyoruuum, paslıyoruuum, pasladııım!

8 yorum:

Godsyndrome dedi ki...

Breh breh,çok ayrıntılı bir liste olmuş gerçekten.Sarıkamış günleri bu açıdan epey zor geçmiş olmalı. Bu arada isyankar çocuk tabirini kabul etmiyorum. Hamdolsun mevlama isyan edecek halim bile yok:)

hTc dedi ki...

çok keyifli anlatmışsın yine, zevkle okudum. Olmazsa olmazların hep olur inşallah=)

Haykoliq dedi ki...

ne güzel olmazsa olmaz bunlar böyle...Çok renkli bi yaşamınız var anlaşılan:)bu mim'in bana paslanmamış olmasıda ayrıca mutluluk verici bir şey benim için:D ne yazıkki hayatta bu tip kalıplarım olmadı...çok isterdim düzenli bi yaşam biçimine sahip olmayı halbuki...neyse zaten yaşım genç:D:p ileriye doğru artık...

siminya dedi ki...

Hım beyaz peynirde ortağız.Ezine peynirini bizzat kaynağından yerdim daha sonra Çanakkale'den ayrılınca asla oradaki kadar iyisini bulamadım.Her ezine peyniri diye satılan ezine peyniri deyildir sloganım olsun :P sevgiler

MyBiber dedi ki...

@godsyndrome; ben sana ne diyeyim artık?
@hatice; çok teşekkür ederim. Olmazsa olmazlarımız aslında bizi hayata bağlayan şeyler... Bu yüzden sana katılıyorum; hiç eksik olmasınlar.
@haykoliq; bu mimi sana paslayarak gereken cevabı verdiğimi düşünüyorum. Herşey senin elinde...
@siminya; çok doğru bir slogan bu. Çünkü "ezine peyniri" diye herhangi bir peynire bu adı koyup sonra da sana kakalamaya kalkan çok yer var. Ama ben artık bir peynir gurmesi olarak yemiyorum tabii bu numaraları. Sana da sevgiler...

Ukturk dedi ki...

Ya ne kadar çok olmazsa olmazın varmış.Maşallah gerçekten:D Benim o kadar çok yok..

Pas için tşk ederim öncelikle..Benim blog biliyorsun blog tanıtıyor kendi çapında değişik bir çalışma olacak diye düşünüyorum..Yazmam inşallah pek uzun sürmez:D:D

Haykoliq dedi ki...

emir büyük yerden olunca insana olmazsa olmazlarını tekrar gözden geçirttiriyor...En kısa zamanda...

saklıdefter dedi ki...

Hep olsunlar seninle:)