4 Mart 2008 Salı

Gurbette Akşam

Dört gün olmuş yazmayalı… Günler ne çabuk geçer oldu… Ya da hep öyleydi de ben mi otuzu geçtikten sonra fark eder oldum? :)
Kaç gündür tıklım tıklım karışığım aslında ama kafamın içindekileri belli bir düzene sokup da yazamadım bir türlü… Hastalıklardan, işten-güçten vakit de olmadı gerçi… Kaç gündür evde didinip duruyorum.

Sabah kederli, kötü, boyun ve baş ağrılı, biraz da gribal ve solumdan kalktım.(Terslendim bakkala çakkala…Olamaz mı?) Dünden kalan işlerimi bitirdikten sonra nice yürek tıklattım orta şekerli bir kahve için ama hiçbiri cevap vermedi. Şimdi annemi arayıp, “anne çayı koy, hamur alıp geliyorum, kızartırız” demek vardı. Çocukları hazırlayıp, yanımıza bir gecelik ufak bir çanta alarak çıkıp gitmek vardı…

Bizimki bir yere kök salamadan oradan oraya sürdüğümüz göçebe bir yaşam… Ailelerimizden, tüm sevdiklerimizden uzakta…

Bu yaşamın içinde beni yoran taşınmalar, yerleşmeler, yeni bir kente, yeni yüzlere alışma çabaları değil; beni yoran onlardan uzak olmak… Ben sevdiğim insanlardan ayrılırken duyduğum üzüntüden yoruluyorum, yalnızlıktan yoruluyorum, susmaktan yoruluyorum, sürekli susup içimde avazım çıktığı kadar haykırmaktan yoruluyorum, hep kendimle baş başa kalmaktan yoruluyorum, hep kendime sığınmaktan yoruluyorum... Tam yeni bir yere alışıp, güzel dostluklar kurmuşken her şeyi bırakarak çekip gitmelerden yoruluyorum…

"Tebdil-i mekanda ferahlık vardır” deyip gittiğimiz yeni yerler, yeni bir yuva, yeni kimlikler, yeni tatlar, yeni dostluklar çok güzel ama gurbetlik zor şey…
İşte yine akşam oldu gurbette ve yine aynı şarkı çalıyor içimde:

“Soldu güneşin yüzü yine,
Gün batıyor gurbette…
Ve büyüyor gitgide yalnızlığım içimde…
Gurbette akşam çok zor, çok zor
Gurbette akşam sohbete dost yok.
Sesler yabancı, yüzler yabancı,
Üstümde uçan kuşlar yabancı…
Kaç akşam daha var kim bilir?
Bitmez akşamları gurbetin…
Buram buram tüter gözümde evim,
Evimde sevdiklerim…

Gurbette akşam çok zor, çok zor
Gurbette akşam sohbete dost yok.
Gurbette bir başıma
Dalmışım uzaklara…
Bitmeyen akşamlarda,
Şeytan, “durma, dön!” diyor.
Gurbette akşam çok zor, çok zorrrr” 

Lütfen dinleyin:

Hiç yorum yok: