25 Aralık 2008 Perşembe

İçimdeki Fırtına

Pazar günü mutfağımdaki tadilatın artık son işlemi olan fayans döşenmesi esnasında, -günlerdir ayakta durmaktan, "nasıl olacak?" diye düşünmekten öyle yorgun, öyle bitkin düşmüştüm ki, "bu aşama da bensiz olsun, görmeyivereyim..." diyerek- kendimi oturma odasına kapatarak tv.yi açtım ve elimde kumanda kafamı yormayacak, beni dinlendirecek basit bir şeyler ararken "Güneri Cıvaoğlu ile Şeffaf Oda" programına denk geldim. Genelde de denk geldiğim zamanlarda izlediğim bir programdır. Meltem Cumbul ve Erol Evgin vardı. Erol Evgin o an tam bana lazım olan sesti ve açtığım sırada, "Yürekli Kadın" adlı şarkısını kah şiir olarak okuyor, kah söylüyordu. O kadar uzun zaman olmuştu ki Erol Evgin dinlemeyeli, şarkılarını ne kadar da özlediğimi fark ettim ve "Yürekli Kadın"ın sözleri o kadar güzeldi ki, "bunu mutlaka bloga yazmalıyım..." diye düşündüm.

Sen yürekli kadınsın, beni vurmaktan korkma
Gitmen gerekirse git, hiçbir borcun yok bana
Aslında benden değil, kendinden gidiyorsun
Sen kendinle vedalaş, ama benimle asla
Ne söylersen söyle ama sevdama dil uzatma
Gidemiyormuş gibi yapma Allah aşkına
Sen yürekli kadınsın, beni vurmaktan korkma!
Sen gururlu kadınsın, beni yıkmaktan korkma!
İstersen beni suçla, yapamadıklarımla
Yüreğin önden gitmiş, gözlerin uzaklarda
Zaten çoktan gitmişsin, belki de hiç gelmedin
 
"Ne tuhaf geniş odalarımız
Rahat zamanlarımız vardı; hiç konuşamadığımız
Şimdi giderayak sevdamız,
Daracık bir kapı eşiğinde,
Bir vedalık zamanda,
Acele ama geç kalmış itiraflarımız...
Ve o en nefret ettiğim söz : “kendine iyi bak!"
Bende unuttuğun bir şey yok, meraklanma
Bavullar dolusu yaşanmışlık...
Gözlerin dolusu gözlerim...
Yürek dolusu pişmanlık...
Yükün çok ağır ama sen taşırsın nasılsa...
Artık beni düşünme, özleme,
Merak etme, hatta hiç hatırlama!
Alıştır kendini, inandır! Burda bitti bu sevda!
Hala seviyormuş gibi yapma Allah aşkına!"
Sen yürekli kadınsın, beni vurmaktan korkma!
Sen yürekli kadınsın, beni unutmaktan korkma!

Ve en çok sevdiğim ve özlediğim, insanın içindeki isyanın fırtına olarak patlayıp sonunda hüngür hüngür yağdığı o şarkıyı da dinleyip, dolup taşarak çıktım odadan... "İçimdeki Fırtına"yla...
Gün ağarırken, tek başıma oturmuşsam
Henüz daha gözlerimi bir an bile yummamışsam
Sen yoksan yine, bense yorgun ve yalnızsam
Hele bir de, bir de canım hasretine kapılmışsam
Ve gözümde tütüyorsan buram buram

İşte o an bir fırtına kopar
Sanki o an yer yerinden oynar
Hoyrat bir rüzgar eserken
Sallanan gemi misali
Sallanır durur içimde dünya

Son ışıkları sönüyorsa sokakların
Yeni bir gün giriyorsa penceremden yavaş yavaş
Sen yoksan yine, bense suskun ve bitkinsem
Hele bir de bir kadehin gölgesine sığınmışsam
Ve yılların hesabını şaşırmışsam

İşte o an bir fırtına kopar
Sanki o an yer yerinden oynar
Kül rengi bir akşam vakti
Kaybolan renkler gibi
Kaybolur gider gözümde dünya

İşte o an bir fırtına kopar
Sanki o an yer yerinden oynar
Bir koca çınar dalından
Savrulan yaprak misali
Savrulur gider güzelim dünya



9 yorum:

41 kitchen dedi ki...

Artık beni düşünme, özleme,
Merak etme, hatta hiç hatırlama!...
Alıştır kendini, inandır !.. Burda bitti bu sevda!
Hala seviyormuş gibi yapma Allah aşkına!..."

Ne güzeldi her ikisi de. İkinisi de bilmiyordum. Ama programın birazını izledim. Meltem Cumbul şarkı söylüyordu. Keyifliydi oldukça. Keşke devam etseymişim=) Bu arada ev tadilatı için geçmiş olsun diyeyim, çok zor oluyor, hem de kışın=)

siminya dedi ki...

şunu şarkısınıda severim

..............

Ben imkansız aşklar için yaratılmışım,
Ne kavuşmayı bilirim ne unutmayı,
Kayboldum kuytusunda yalnızlıkların,
Yaşadım en karasını sevdaların

......
Birisi bana yollamıştı, bayılmıştım.İyi şarkıcı yıllar yıllar sonra daha da değer kazanır eminim.

Senin bu ev işleri de ne bitmez miş jö la şokola :)

Muhabbet Çiçeği dedi ki...

Yaaa benim içimdeki fırtınada çıktı şimdi. Yani iş yerind eolmasam ağlayacam. Gittim uzaklara, daldım hasreteee:(
Çok güzeldi

Arka Sıra HANEDANI dedi ki...

"Ve o en nefret ettiğim söz : “kendine iyi bak!.."
kesinlikle harika...ben de hiç kendine iyi bak demem birisine, sana iyi baksınlar demek daha doğru geliyor...her ne kadar bakmadıklarını bilsem de...

brk

Unknown dedi ki...

"İşte o an bir fırtına kopar
Sanki o an yer yerinden oynar
Kül rengi bir akşam vakti
Kaybolan renkler gibi
Kaybolur gider gözümde dünya"

zvkine hayran:)

Unknown dedi ki...

Ablacım bu arada seni mim'ledim yazını bekliyorum...

şirinem dedi ki...

Ayyy! bana tadilat deme canım ya bende yaşadım o kabusu helede evde eşyalar varken kurulu düzende tadilat tam bir çöküşşş sonu güzel olan ama kişiyide bunalıma iten uzadıkça hiç bitmiyecek sonu gelmiyecekmiş gibi :))) ama ya sonunda mutlu sonlara bayılırım helede bunu yaşayan bensem sana katılıyorum ama herzaman fırtınaların dinip güzel günlerin başlıyacağı sabahlar olacak sağlıkla kalman temmennisiyle

Adsız dedi ki...

i agree your idea ! very nice blog

Adsız dedi ki...

It seems my language skills need to be strengthened, because I totally can not read your information, but I think this is a good BLOG